24 Ekim 2009 Cumartesi

Denetim Masası Nedir? - Ne İşe Yarar?

Merhaba arkadaşlar,
gün geçtikçe tecrübelerimiz bize gösteriyor ki maalesef bilgisayar kullanıcılarının birçoğu, daha windows'un bazı önemli bölümlerinden bile habersiz.
Bizde Odesa Yazılım ekibi olarak önemli gördüğümüz bu bölümlerden birinden bahsedicez:Denetim Masası

Denetim Masası:
Denetim Masası, Windows'un görünüşünü ve işleyişini değiştirmek için kullanılan özel araçlar içerir.
Bu araçlardan bazıları, bilgisayarınızın kullanımını daha eğlenceli hale getirir. Örneğin, standart fare işaretçilerini ekranınızda hareket eden animasyonlu simgelerle değiştirebilir veya standart sistem seslerini seçtiğiniz seslerle değiştirmek için Sesler ve Ses Aygıtları'nı kullanabilirsiniz. Diğer araçlar, Windows'u bilgisayarınızı daha kolay kullanacak şekilde ayarlamanızı sağlar. Örneğin solaksanız, birincil seçme ve sürükleme işlevlerini sağdaki fare düğmesinin gerçekleştirmesini sağlamak üzere fare düğmelerini değiştirmek için Fare'yi kullanabilirsiniz.
Aşağıda ki resimde denetim masası:
Denetim masası
Denetim Masası'nı açmak için Başlat’ı tıklatın ve sonra Denetim Masası'nı tıklatın. Bilgisayarınız, daha iyi tanıdığınız Başlat menüsünü kullanan Klasik görünümde ayarlanmışsa, Başlat'ı tıklatın, Ayarlar'ı seçin ve sonra Denetim Masası'nı tıklatın.
Denetim Masası'nı ilk defa açtığınızda, kategorilere göre düzenlenmiş, en sık kullanılan Denetim Masası öğelerinin bazılarını görürsünüz. Kategori görünümündeyken Denetim Masası'ndaki bir öğe hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, fare işaretçisini simgenin veya kategori adının üzerinde tutup görüntülenen metni okuyun. Bu öğelerden birini açmak için, simgesini veya kategori adını tıklatın. Bu öğelerden bazılarını tıklattığınızda, tek tek Denetim Masası öğelerinin yanı sıra, gerçekleştirebileceğiniz görevlerin bir listesi açılır. Örneğin, Görünüm ve Temalar'ı tıklattığınızda, tek tek Denetim Masası öğelerinin yanı sıra, Ekran koruyucu seçme gibi görevlerden oluşan bir liste görürsünüz.
Denetim Masası'nı açıp istediğiniz öğeyi göremezseniz, Klasik Görünüm'e geç seçeneğini tıklatın. Bir öğeyi açmak için, simgesini çift tıklatın. Klasik Denetim Masası görünümündeyken Denetim Masası'ndaki bir öğe hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, fare işaretçisini simgenin üzerinde tutup görüntülenen metni okuyun.

0 yorum:

Yorum Gönder