11 Aralık 2009 Cuma

Windows 7 Artıları - Eksileri Neler?

Merhaba arkadaşlar,
bugünkü bahsedeceğim konu Microsoft'un son bombası ve en çok güvendiği işletim sistemi olan Windows 7;
1993 senesinden beri , bilgisayarlar ile, dolayısıyla da işletim sistemleriyle muhatap olan bir bilişimci olarak, Windows 7'yi sizler için değerlendirdim. Şimdi koltuğunuza iyice yerleşin çünkü başlıyoruz.

Windows 7 Nedir? (Artılar - Eksiler)
Microsoft firması hemen hemen 22 yıl önce Dos 1.0 ile başladığı işletim sistemi ailesine son olarak Windows 7'yi kattı.Windows Xp'nin 2001 yılından bu yana kullanılması, açıklarının anca 7 sene de kapatılması, Longhorn'un kodlarının çalınması üzerine Microsoft'un karizmayı çizdirmemek için çıkardığı Windows Vista'nın da büyük bir hezimete uğraması nedeniyle, çıkardığı Kernel tabanlı, görünümün de Linux çizgileri göze çarpan, hızlı ve güvenli olduğu iddaa edilen bir işletim sistemi.
Bir kaç kere kullanma imkanım oldu, açıkçası görsellik olarak beğendim.
Sizin için masaüstünden çekilmiş bir resimini ekledim:
Windows 7

Arkadaşlar, ben Windows 7'de açıkçası Linux türlerinde bulunan KDE tipi bir görüntü sezdim.Ayrıca MacosX'ide andırıyor.Kısacası Microsoft Mac'te ve Linux'ta bulunan görsellik çizgisini sonunda bir Windows versiyonuna uyarlamayı başarmış.
Bunun yanında her ne kadar modern çizgiler göze çarpsada, eski başlat menüsü alışkanlığından vazgeçilmiş değil.Bu bir artı sayılabilir, ama bunun dışında Windows 7 yıllardan beri Windows işletim sistemini kullananları bile başlangıçta sıkıntıya düşürecek.Çünkü alıştığınız, yerini ezbere bildiğiniz şeylerin hepsinin yerleri değiştirilmiş.Daha doğrusu Windows çok prosedürlü bir işletim sistemi olduğu için, Linux'taki gibi bir hava vermek adına bunların çoğunu gizlemiş.
Bir örnek vereyim durumu daha iyi kavrarsınız.Misal normal Windows versiyonların'da masaüstüne gelir sağ tuşa tıklar özelliklerden gelen pencerede görsellikle ve çözünürlükle ilgili tüm ayarları yapabilirsiniz.Windows 7'de bunu bile göremiyorsunuz.Basit şeyler bile çok karmaşık yapıların ardına gizlenmiş.İlk birkaç gün kullandığınızda bulmaca çözüyormuş gibi hissettiriyor.
Ayrıca Windows 7 açılırken, hiçte övüldüğü gibi hızlı açılmıyor.
4 gb bellekli, centrino işlemcili 7200 rpm'li sata harddiskli son model bir laptop'ta dahi açılırken 1-1,5 dakika bekliyorsunuz.Üstelik ilk açılışında bile bu böyle.Masaüstü görünümü, görselliği, donanım uyumu ne kadar güven versede açıkçası Windows 7 Vista'ya göre iyi, ama Xp'ye göre kötü bir işletim sistemi.
Birde Microsoft Windows 7'de mümkün olduğu kadar lisans'a önem vermiş.Tamam bu çok iyi birşey fakat lisans algoritması çok zayıf olan Microsoft, %70 net bağlantısıyla yaşayan bir işletim sistemi yapıp durumdan kurtulmaya çalışmış.
Türkiye gibi geniş bant bağlantısı sözde olup özde olmayan ülkelerin bu açıdan çok sorun yaşayacağını kesinlikle görüyorum.
Microsoft Windows 7'de olduğu gibi Linux ve MacosX görünümüne özenip, donanım ve yazılım tabanının hantallığını mümkün olduğu kadar gizleme çalışacağına, tamamen kendi çizgisini bulup Windows Xp'deki gibi devrim yapabilmeli.
Çünkü kendisini Profosyonel kullanıcı olarak nitelendiren bilişimcilere, bir bulmaca ortamı sunup en ufak arızayı bile giderebilecek alanı köşe bucak saklamak Windows 7'nin başarısından çok şeyi alıp götürecektir buna emin olabilirsiniz.
Misal ben şuan için Windows 7'ye geçmeyi düşünmüyorum ama önümüzdeki sene içerisinde Windows 7 belki beni ikna etmeyi becerir :) Nedersiniz?
Zamanla gözlemlerimi daha detaylı, daha genişçe anlatıp sizleri Windows 7 ve arızaları hususunda da bilgilendirmeye çalışacağım.

Bugünlükte bu kadar, tekrar görüşmek üzere ;)

5 yorum:

Murat Sapmaz dedi ki...

1) Benim 2 Gb Ramli, C2D işlemcili ve 5400 rpmli dizüstümde 33 (otuzüç) saniyede açılıyor!
2) Eğer yeni çıkan bir işletim sistemi eskilerinin aynısı olsaydı sizce bu "yeni bir işletim sistemi" olur muydu? Yeni kelimesinin anlamını TDK dan bir araştırın derim!
3) XP ve Vistaya nazaran sorun bulma ve giderme modülü oldukça başarılı. Yani bir hata olduğunda çoğu zaman sizden daha önce hatayı ve sebeplerini ayrıntılı bir şekilde bulup size sunabiliyor..
4) Son olarak..%70 net üzerinden demişsiniz bu .Net olmasın? İnternet ile bir alakası yok! Başlat çalıştır ile XP de ulaşabildiğiniz birçok ayara ulaşabiliyoruz. RC sürümlerinden bu yana kullanıyorum Windows 7 yi, hiçbir sorun yaşamadığım gibi performansı ve görselliği ile de görenleri de kendisine çekmeyi başardı.

Lütfen bir ürün hakkında yorum yaparken "bir kaç kez kullanarak" yorum yapmayınız. Eğer bir başkası bu şekilde Odesa yazılımları için yorum yaparsa sizce ne olur?
İyi çalışmalar..

Alper dedi ki...

Sayın Murat Sapmaz,
yazınızı yeni gördüm açıkçası tavrınızı biraz sinirli buldum.Sorularınıza teker teker cevap vereyim:
1) 33 Saniye bir işletim sisteminin açılma süresi için sizce kısa bir süremi?Ayrıca bu verdiğiniz süre gerçekten inandırıcı değil,çünkü
ince ayar araçları geliştiren yazılım şirketi Iolo Technologies,ekim ayında Windows 7'nin Vista'ya göre daha yavaş açılacağını duyurdu. Bu yazılım şirketine göre yaklaşık 1 dakika 6 saniye gibi bir ortalama sürede açılabilen Vista'nın aksine Windows 7, 1 dakika 36 saniyede açılıyor. Aradaki bu fark, yaklaşık yüzde 42 daha uzun bir açılış süresine denk geliyor.
Testin dikkat çeken diğer bir sonucu ise, her sistemde olması gereken, anti-virüs ve benzeri temel yazılımlar yüklendikten sonra, açılış süresinin 2 dakika 34 saniyeye kadar yükseliyor olması.Sizin süre 33 saniye yarine 2 dakika 33 saniye olmasın Murat bey.

2)Zaten biz Windows 7'nin eski işletimleri ile aynı demedik, bunu nereden çıkardınız anlamadım açıkçası?Bir kıyaslama yaptık, vista'ya göre iyi, Xp'ye göre kötü dedik.Windows 7'de önem verilen şey yazılımsal platformdan daha çok gui (Graphical User Interface) olmuş.Siz bazı sistemlerin görünüşüne çabuk aldanabilirsiniz, ama biz yazılımcılar bunu kolay yemeyiz.

3)Evet Xp ve Vistaya göre hata bulma modülü daha gelişmiş, ama hataların çözümü için aynı şey geçerli değil!

4)Hayır bahsettiğimiz .net değil bizzat net'in kendisi.Uygulamaların bir çoğu fazlasıyla internete adapte edilmiş durumda.
Bu diğer ülkeler için sorun olmasada, geniş bant bağlantısının üfürükten teyyare olduğu ülkemizde sorun çıkarıyor.

Son olarak, Windows 7'yi sevmiş olabilirsiniz, bir sürü para dökerek lisanslı bir ürün almışta olabilirsiniz, ama bu sizin gözlerinizi kör etmemeli.
Windows 7 şimdilik yolun başında, üstelik görünüm Linux versiyonlarındaki KDE modülünün neredeyse birebir çakması!Şunu kabul etmemiz gerekir ki Windows 7 REKLAMLARI SAYESİNDE İNSANLARIN GÖZÜNDE BÜYÜDÜ!

8 yıllık evrim sürecini düşündüğümüzde Windows Xp daha güvenli ve daha güçlü.
Ve insanlar sanıldığı gibi akın akın Windows 7'ye geçmiyor.Bunu www.odesayazilim.com sitemizin altındaki sayyac işaretine tıklayarak çıkan raporlamada kendiniz görebilirsiniz.Windows XP 82.64% gibi dev bir kullanım oranına sahip.

Bizim yazdıklarımız tecrübelerimizle sabittir Murat bey.

Size de iyi çalışmalar,

trgy67 dedi ki...

1,4 amd sempron işlemci 1gb ram bilgisayarımda ana kartımın bios vs yazıları ve windows oturum açma şifre yazma yeri dahil toplamda tam 1.00 dakikada açıldı....

Murat Sapmaz dedi ki...

Bütün Adobe ve Microsoft yazılımları (Creative Studio ve Visual Studio Expression Studio) son ve bir önceki sürümleri ile bilgisayarda olması gereken güvenlik yazılımlarının hepsi kurulu olmasına rağmen halaa 1 dakkadan erken açılıyor. Iolo Technologies tabi ki 2 dakka der kendisi sizin de belirttiğiniz gibi bu işin ticaretini yapıyor. Bir ürüne para verdik diye onu haksız yere göklere çıkaracak kadar da bilinçli! değiliz merak etmeyin.
"
Misal normal Windows versiyonların'da masaüstüne gelir sağ tuşa tıklar özelliklerden gelen pencerede görsellikle ve çözünürlükle ilgili tüm ayarları yapabilirsiniz.
" sanırım siz starter kullanmışsınız bendeki sürüm de bütün o dediğiniz ayarlara hatta çok daha fazlasına ulaşabiliyorsunuz.
"birkaç defa kullanma fırsatım oldu" demişşiniz, 7 yıllık XP hakkında ne söylerseniz eyvallah ama bir iki defa kullanma fırsatı bulduğunuz bir ürün ( belki de siz kullanamadınız ) hakkındaki yorumlarınız tabi ki sizler gibi tecrübeli ve bilinçli olan bizleri de şaşırtır ve sinirlendirir.

beatboxkayseri dedi ki...

Ben windows 7 yi kopyala yapıştır buldum. Resmen KDE yi tutup Windows'a çekmiş. KDE bunu duysa, başına ne gelir orası tartışılır. Linux'u tutup da, Mac'a çekmek akıllıca fikir mi Bill efendi?

Yorum Gönder