16 Aralık 2009 Çarşamba

Bozuk Rar dosyalarını Onarmak

Merhaba arkadaşlar,
geçen gün büyük boyutlu ücretsiz bir kodlama arşivi indirmek istedim, yaklaşık 140 mb olan dosya boyutu, 100 mb'ı indiğinde telekomun azizliğine uğradım.
Ve dosyam yarım kaldı, tekrar indirme işlemi yapmak istemedim.İndiği kadarını inceleyeyim derken, hata aldım : "Arşiv biçimi tanınmıyor veya arşiv hasarlı"
Nasıl kurtarırım diye düşünürken, aklıma bir yöntem geldi onu şimdi sizinle paylaşıyorum.

Bozuk rar dosyalarını onarmak:

Bozuk dosyaları onarabilmek icin sadece winrar programının kendisi olması yeterli
başka bir programa ihtiyaç yok.
Sırasıyla yaptığım işlemler:

1- İlk önce winrar'ımı açtım (bozuk olanı değil normal programı çalıştırdım)
2- Daha sonra Bozuk olan Rar dosyamı buldum
3- Bulduğum Bozuk rar dosyasının üzerine gelip sağ tuşa tıkladım
4- Sağ tıkladımda pencere açıldı oradan Arşivi onar'a tıkladım
5- Sonra bir küçük pencere açıldı
6- İlk Gözat butonu ile onarmak istediğim hasarlı arşıvi seçtim
7- Açılan ikinci pencerede ise kurtarılacak dosyaların nereye çıkartılacağını belirttim misal c sürücüsüne
8- Ok dedim, ardından onarım işlemi başladı ve en sonunda Arşiv üst bilgi bozuk.
Katı arşiv olarak işaretlensin mi? diye bir pencere çıktı
9- Bu pencereye Ok dedim ardından arşivimin inmiş olan kısmının onarıldığını gördüm.

Not:
Bu yöntem, tek parça video gibi dosyalarda işe yaramamakta, onun için Quickpar adlı bir yazılım var onu kullanabilirsiniz.

Evet arkadaşlar, bu gecelikte bu kadar ;)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Abi cok doğru söyledin bravo

Yorum Gönder