8 Aralık 2009 Salı

Rundll32.exe Hatası Ve Çözümü

rundll32.exe hatasıMerhaba arkadaşlar,
işlerin yoğunluğundan blog'taki yazı sayımız azaldı farkındayız.Ama elimizden geldiğince, yeni sorunlarla karşılaştıkça çözümlerini buraya aktarmaya çalışıyoruz.
Bugün ki sorunumuz Windows'un ana yapıtaşlarından olan Rundll32.exe üzerine, geçenlerde bir müşterimiz laptop'unu bize getirdi ve dediki; Alper bey, program ekle kaldır yapamıyorum, yeni donanım ekleyemiyorum, denetim masasında hiçbir işlem yapamıyorum.Hatta güvenli kip bile açılmıyor, Sistem daima "C:\Windows\System32\Rundll32.exe bulunamıyor" diyor.Ne yapmalıyım?Bizde ona sorununun çözümünde yardımcı olduk, size de bahsedelim bilginiz olsun ;)

Runddl32.exe Hatası (bulunamıyor, silinmiş, eksik vs.)
Arkadaşla Windows temel olarak Kernel çekirdeğinin üzerine inşa edilmiştir, kernel çekirdeği işletim sistemini hareket ettirirken, her işlem için yardımcı küçük programlara ihtiyaç duyar, registry, rundll32, msconfig, load, vs vs gibi.
Eğer sizde Windows'unuzdan Rundll32.exe ile ilgili bir hata alıyorsanız.
Sağlam bir bilgisayar'da C:\Windows\System32 altına girip rundll32.exe'yi bir flash belleğe atın.Sonrada Rundll32.exe hatası veren bilgisayarda aynı dizine kopyalayın.
Yani C:\Windows\System32'nin altına kopyalanacak.Sorununuz hemen çözülecektir.

Not:
Eğer windows'unuz d: veya başka bir sürücüye yüklüyse o zaman, yüklü bulunduğu sürücüde windows\system32 dizininin altına kopyalamak zorundasınız.

Evet arkadaşlar, bu gecelikte bu kadar.
Tekrar görüşmek üzere...

9 yorum:

Yazılım Sepeti dedi ki...

Bilgilendirme için teşekkürler. Herhangi aynı işletim sistemine sahip bir bilgisayardan hasarlı olana aktarma yapabiliyoruz o zaman.

gölükçü dedi ki...

aynısını yaptım fakat olmadı

Alper dedi ki...

Güvenli kip altında deneyiniz, ve başka bir bilgisayardan rundll32.exe dosyasını kopyalayınız.Hala olmuyorsa combofix oda olmuyorsa format atmalısınız

Unknown dedi ki...

peki laptoptan masaüstüne atsak bi problem olmaz dimi?

Unknown dedi ki...

msipyf32.dll - Belirtilen modül bulunamadı bilgisayar açıldığında bu geliyor ekrana bu hangi sebepten gelir ve nasıl düzeltiriz bilgilendirirseniz sevinirim çok teşekkürler şimdiden

Alper dedi ki...

Bahsedilen dll dosyasını google'da aratın, bir dll download sitesinden indirin.Sonra o dll dosyasını system32 altına kopyalayın sorununuz çözülecektir.

TheCooN dedi ki...

Çözümünüz için şimdiden çok teşekkür ediyorum şu anda bilgisayarımda bu problem var ve nedense bu problem durup dururken çıktı not defterini vs. hiç bir programı açamıyorum sebebi bumu? not defterini bile açmadan önce yüklü programlardan not defterini seçmek zournda kalıyorum yardımcı olurmusunuz? nasıl düzeltebilirim?

Unknown dedi ki...

Birşey diyecem ben başka bilgisayardan rundll32.exe'yi alamam indireceğim bi yer falan yokmu veya siz bana gönderseniz dosyayı?

Unknown dedi ki...

öncelıkle selamun aleykum admın kardes bende de bu problem var ve alacagım bır bilgisayar yok bilgisayarcıda izin vermıyor gercektende nedenı bende bılmıyorum ama arkadaslarda 32 bıtlı olanı yok maalesef 64 bıtlı ve laptop coğu neyse bana buradan atabılme ımkanınız varsa lütfen atn ekran donuyor sureklı oyun oynandıgında vs. 20 dk oynuyorum donuyor not defterıyle acıyorum yüklü programlardan not defterını secıp te acıyorum anca dıger turlu cıft tıklayınca otamatık acılıyordu ama acılmıyor aradıgınız dosya eksık veya sılınmıs olabılır dıyor yardımcı olun admın kardes lıse so ogrencısıyım ve sunum odevlerı verıldı bıle flash ıle yapılıyor bazı dosyalarda acılmıyor kayıt etmıyor buradan atarsanız 32 bıtlısını cok buyuk ıyılık yapmıs olursunuz bende sevınırım sıtelere baktım dedıgın gıbı yaptım ama surumu uyumlu deıl dıyor demek 64 bıtlı

Yorum Gönder