11 Şubat 2010 Perşembe

Windows Gezgini Çalışmayı Durdurdu Hatası Ve Çözümü

İyi geceler arkadaşlar,
evet her zamanki gibi windows sorunlarına çözüm aramaya devam ediyoruz.
Aslında boş zamanlarımda daha çok zaman ayırmam gereken bloğuma, nedense son günlerde farmvilleye harcamaktan vakit ayıramıyorum.
Herneyse bugün bahsedeceğim sorun nadir rastlanan bir sorun, ama ben yinede bahsedeyim ne olur ne olmaz değilmi? Evet sıkı tutunun gençler, başlıyoruz.

Windows Gezgini Çalışmayı Durdurdu:

Windows Gezgini Çalışmayı Durdurdu türünde bir hata alıyor ve ne yaptıysanız sorunu çözemiyorsanız yapmanız gerekenler sırasıyla:
Bilgisayarım/C sürücüsü/Windows/System32 adımlarını izleyin, klasörün içine girin ve dosyaları türe göre listeleyin .cpl uzantılı dosyaların olduğu kısma kadar gelin. Yaklaşık 15-20 tane .cpl uzantılı dosya göreceksiniz. Aşağıda bulunan dosyalar hariç diğer dosyaların hepsini silin. Böylece o hatadan kurtulmuş olacaksınız.

Silinmeyecek olan dosya listesi.
Bu dosyaları kesinlikle silmeyin
- appwiz.cpl
- bthprops.cpl
- collab.cpl
- desk.cpl
- Firewall.cpl
- hdwwiz.cpl
- inetcpl.cpl
- infocardcpl.cpl
- intl.cpl
- irprops.cpl
- joy.cpl
- main.cpl
- mmsys.cpl
- ncpa.cpl
- powercfg.cpl
- sysdm.cpl
- TabletPC.cpl
- telephon.cpl
- timedate.cpl
- wscui.cpl

Aman dikkat bunlardan birini silerseniz, sisteminiz çökebilir.
Bu gecelikte bu kadar, tekrar görüşmek üzere. ;)

7 yorum:

Unknown dedi ki...

abi hangi aşagıdaki dosyalar

Gülay Akbal dedi ki...

yaptım ama aynı hata devam ediyor.

hekate dedi ki...

benim bilgisayarımda autocade ait o uzantılı dosyalar var silmem autocadin çalışmasını engellermi

Adsız dedi ki...

windovw gezgini çalışmayı durdurdu hatasını ben googlechrome den alıyodum ve sorunun flash player güncellemesinden sonra olduğunu fark ettim pc yi flash player güncellemesinin öncesine geri aldım sorun çözüldü tekrar flash playeri güncelledim sorun tekrar başladı tek sorun flaşh player güncellemesinden kaynaklanıyor

Adsız dedi ki...

yukarıda yazılı olan çözümde işe yarıyo o dosyaların içinde flash player isimli bir dosya var onu sildiğiniz zamanda sorun çözülüyor denemek isteyenler o dosyayıı silsin ve bir flash bellekte saklasın sorun çözülecek tekrar aynı yerine dosyayı koysun sorun tekrar başlicak deneme yanılma yöntemi :):)

Metexl dedi ki...

system32 klasörüne giremiyorum ki bu hatayı almaktan :(

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BEN Bİ HATA ALIYORUM BEN PC DELL i3 WİN 7 NOTEBOOK 2 GÜN ÖNCE BİLGİSAYARIMDA HER OYUNU RAHATLIKLA OYNAYABİLİYORDUM DIŞARI ÇIKTIM VE GELDİGİMDE HATA ALMAYA BASLADIM MESELA NFS OYUNUNA AÇMAK İÇİN TIKLIYORUM NFS.EXE WİNDOWS BU SORUNU ÇÖZEMEDİ GİBİ HATA ALIYORUM 2 GÜNDÜR UGRASIYORUM AMA ÇÖZÜMÜNÜ BULAMADIM. ACİL YARDIM.

Yorum Gönder